Wednesday 13 January 2010

Haitar - virtuellt -Day 2

Hmmmmmmmm......

Näst sist och tredje sist under seglingarna på onsdagen. Första starten gick snett, och jag var sen över linjen. Det var kört. Andra starten såg bra ut, ända tills båten brevid mig tryckte mig över linjen. Amatörmässigt kardinalfel av skepparen!

Det som har varit kiva att nu se, är att tävlingarna är mycket taijta. Starten har en otrolig betydelse! Jag tror jag har kommit på hur man ska kryssa virtuellt (vilket vi jobbar på påriktigt...) men downwind har jag märkt att jag förlorar lite. Seglar dock med automatiska segel, och undrar hur mycket mer fart man får då man själv sköter seglen.

Nästa vecka fortsätter övningarna!

...ja och så trillade ju Haitar från plats 102 till 127 (150 är för tillfället sista plats, och dit vill vi nog inte...)

No comments:

Post a Comment